Efter träning-lunch

God, väldigt mättande och näringsrik mat som passar perfekt nu efter att ha tränat. Mycket protein, mycket fett (jag är överlag dålig på att äta fett), rätt sorts fetter, mycket fibrer och massor av vitaminer och mineraler. Exempelvis nästan 10 mg järn!



- Skivad, ugnsstekt potatis med rapsolja och salt
- Ugnsstekt quornfilé med rapsolja och kryddor
- Ugnsstekta morotsslantar
- Ugnsstekt, gul lök
- Stekt färsk sparris med lite rapsolja och salt
- Riven morot
- Kokta röda linser
- Torkade aprikoser
- Naturella jordnötter
- Solroskärnor
- Citronvatten

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag har verkligen tagit till mig citronvatten. Det är jäkligt gott, känns nyttigt och gör att man dricker mer än jag annars brukar göra.

2009-08-12 @ 13:53:48
URL: http://sanslos.wordpress.com
Postat av: martina

hur gör du citronvattnet? när jag gör eget blir det nämligen inte gott;)

2009-08-12 @ 14:59:13
Postat av: emelie

Martina: bara vanligt kranvatten och antingen pressa citron eller lime själv eller köpa färdigpressad. Eller bara ha några citronskivor i vattenkaraffen. :)

2009-08-12 @ 16:24:38
URL: http://vegobloggen.blogg.se/
Postat av: Flingan

Ser på kommenarerna ovan att du gillar citronvatten.. Jag är helt beroende och hinkar i mig det varje dag ;)

Maten såg verkligen supergod ut! Trevlig blogg

2009-08-13 @ 10:55:12
URL: http://livelifelikeflingan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback