Tartex i lilla byn

Igår upptäckte jag att affären i min hemby har köpt in tartex. Var givitves tvungen att köpa en tub det höga priset till trots. Och eftersom min familj (förutom min ena syster) är rädd för allt som är djurfritt och nytt, kommer jag få ha den helt i fred också. (Annat är det med mina nötter och torkade frukter som måste gömmas för bitchen.)
Så idag blev det i alla fall tartex på frukostmackan. Syrran tycker att det luktar och smakar som tonfisk. Jag är nog benägen att hålla med henne där faktiskt...

Kommentarer
Postat av: Glow

Jag har svårt för tartex, det är inte i min smak. Dessutom, om jag inte minns fel, så är det en massa tillsatser i det. Jag äter hellre animaliskt så länge jag slipper tillsatserna. Tyvärr är det väldigt mycket tillsatser i vego-produkter. :(

2009-07-26 @ 11:46:23
URL: http://afterglow.xpy.se
Postat av: emelie

Glow: Visst innehåller tartex fler än en ingrediens, om man säger så. Min inga E-nummer eller andra svårbegripliga ämnen. Jag jämförde också tartex med bredbar leverpastej. Leverpastej innehåller betydligt fler ämnen än tartex, inklusive E-nummer och konserveringsmedel.



Men visst har du rätt i att färdiga vegetariska rätter, såsom quorn och soja-produkter har långa ingredienslistor. Vill man inte ha det går det alldeles utmärkt att äta baljväxter och grönsaker istället, mer naturligt kan det inte bli! :)

2009-07-26 @ 12:56:43
URL: http://vegobloggen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja, Tartex är ju både ekologiskt och.. vad pratar Glow om för tillsatser? Det är ju bara saker som behövs för att göra pastejen. Det är inget tjafs i det, vissa ingridienser behövs trots allt.



Hett tips på tartexmackan är ärtskott eller böngroddar. Eller varför inte nån av de andra smakerna,(ört, vitlök, svamp), men jag anar att små affärer inte tillhandahåller alla smaker. (Är lika här också)

2009-07-26 @ 13:46:59
URL: http://sanslos.wordpress.com
Postat av: STYLEMIND

Mums!



Vart är det du bor? Jag är från Hudiksvall men bor i sthlm nu, kram kram

2009-07-29 @ 20:05:36
URL: http://stylemind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback