Kinamat i Gävle

Ikväll hade jag sådan tur att jag blev bjuden på resturang av min bästa vän. Vi gick till Österns pärla på ruddamsgatan i Gävle och jag åt tzay-spett med jordnötssås och ris. Det var så fantastiskt gott att jag höll på att storkna. Jag hade aldrig ätit tzay tidigare, som är "kött" gjort på sojabönor. Perfekt för dig som kanske saknar köttsmaken/konsistensen efter att blivit veggo men som inte vill äta djurkött, samt du köttätare som kan tänka dig variera dig lite grann och testa något nytt. Riktigt gott är det i alla fall!

Överlag rekomenderar jag asiatiska resturanger (kinesiska, thailändska, indiska, libanesiska...) till dig som vill äta god vegetarisk mat ute! Här finns inga tråkiga halvfabrikat-rätter, utan oftast flera goda, näringsrika och spännande rätter. Underbart!

Kommentarer
Postat av: En modells liv

de gör goood kinamat :)

2009-08-08 @ 20:19:08
URL: http://modellinglove.blogg.se/
Postat av: Jennica Björk

det lät jättegott :)

2009-08-08 @ 21:08:34
URL: http://jennicabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback