36 kilo räkor

I helgen jobbade jag med att göra smörgåsar på den resturang jag arbetar på. Bland annat gick det åt 36 kilo räkor för att göra räkmackor, och denna dag tillhörde absolut inte en av de dagar vi har som mest besökare. Dessutom gick det åt massor av skinka, ost, leverpastej, salami och kyckling. Och det är bara smörgåsarna. Vi serverar dessutom ungefär 1500 mattallrikar varje dag, varav kanske 95 % innehåller en kött- eller fiskrätt.

Och det är bara en dag på en resturang i lilla Sverige. Jag tror att mitt jobb är en av anledningarna till varför jag förra året bestämde mig för att bli vegetarian.

Kommentarer
Postat av: Anonym

gå in på min blogg och kommentera vad du tycker om lady gagas stil! hiss eller diss?

2009-07-20 @ 11:40:41
URL: http://irisamandalovisa.se
Postat av: Gabbi

Vad kul med en vegetarisk blogg! Det gillas :)

2009-07-20 @ 14:30:21
Postat av: Marica Rödebäck

Fruktansvärt hemskt var det .. Önskar jag aldrig behöver vara med om det.

SItter och funderar på vem det kan vara med tanke på att det hände i Falkenberg och jag kommer därifrån, läskigt ifall man känner dom!

2009-07-20 @ 22:56:23
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det är skrämmande att folk faktiskt aldrig tänker på hur mycket kött de stoppar i sig. Jag menar, att så många inte ens ALDRIG har en tanke på att det går att äta vegetariskt. Stod i affären häromdagen, råkade höra ett par som uppenbarligen skulle ha nån slags bjudning eller nåt.



"Har vi allt nu? Fiskpaj, köttfärspaj, räkpaj, skinkpaj, korv, köttbullar, kotletter, flintastek..."



Det är konstigt (och verkligen jäkligt synd) att kött verkligen alltid är det centrala i folks tanke när de tänker "mat."

2009-07-24 @ 23:54:50
URL: http://sanslos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback