Att bo hemma

Det tråkigaste med att för tillfället bo hos min far istället för min egen lägenhet är att det kraftigt begränsar mina möjligheter att laga intressant mat, och inte bara för att satmaran inte anser mig gammal nog att bestämma själv vad jag ska äta. Även för att jag nästintill saknar pengar och bor på en liten ort med kraftigt begränsade vegetariska alternativ i affären.

Men jag får se det från den ljusa sidan; kanske bidrar jag till att ortens vegetarianer/blivande vegetarianer får ett liiite bättre utbud att välja på eftersom en person hit eller dit gör stor skillnad.

Roligast var i alla fall igår när brorsan av misstag tog min tofu-wok i tron att det var kött. Jag skrattade så jag höll på kissa på mig, då han redan hade ätit det mesta när han insåg sitt misstag. Och jag kan berätta att min bror tillhör den del av befolkningen som tror att vi MÅSTE ha kött minst 3 gånger om dagen för att överleva.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mm mycket trevligt:)

ha en fin dag!!

2009-07-23 @ 12:39:09
URL: http://Karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback