Familjemiddag

Tro det eller ej, men igår kunde jag, pappa och min satmara till styvmor äta tillsammans utan att hon på ett negativt sätt kommenterade min mat. Vi åt skivad, ugnstekt potatis med grillad quornfilé till mig och fläskfilé till dem tillsammans med sallad, en gräddfilsbaserad sås och rödvin. Och jag och min låtsasmamma kom för ovanlighetens skulle helt överens under hela middagen. Det var till och med trevligt. Det måste ha varit vinet som gjorde henne snällare.

Vi kom in på ämnet att mediciner ger biverkningar på olika sätt, och jag sa att om jag åt kött som resten av familjen skulle jag få äta laxermedel, precis som min mamma och mina båda systrar gör. Mina tarmar fungerar inte alls när jag äter kött och jag var konstant förstoppad i flera år innan jag blev vegetarian. Nu fungerar de utan minsta problem. Och hon höll med mig om att det är bättre att äta vegetariskt och slippa onödiga mediciner, än tvärtom.


Det kändes så bra under middagen igår att jag var tvungen att dela med mig detta till er.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Äntligen en positiv upplevelse från din styvmorsa. Hoppas det kommer fler såna händelser. :)

2009-08-02 @ 12:16:16
URL: http://sanslos.wordpress.com
Postat av: V E N D E L A

söt blogg ! :)

min syster är vegetarian och har varit det hur länge som helst. jag tror faktiskt att hon kommer att vara det hela livet. och jag höll på att bli vegetarian för något år sedan, men jag insåg att jag inte kan leva utan kött. hehe ... :)

2009-08-02 @ 22:37:02
URL: http://rosaplasthink.blogg.se/
Postat av: Katta

Hej! Med anledning av Priden är jag lite försenad med omröstningen till månadens blogg, men nu är omröstningen igång så det är bara att fiska röster hehe

Lycka till!

2009-08-03 @ 11:40:41
URL: http://www.metrobloggen.se/gaysha
Postat av: anna

det är gött att höra sånt där. har själv erfarenhet av folk inom släkten som haft en negativ attityd mot mitt kostval. brukar försöka tänka att de nog antagligen bara är okunniga. men det är svårt när man sitter där och ska äta när någon klankar ner på en. så det är gött när man istället för en positiv överraskning. :)

2009-08-04 @ 13:39:55
URL: http://veganshake.blogspot.com
Postat av: Jossan

jag har varit vegitarian förra året tror jag. jag tyckte så synd om djuren. men sen slutade jag...men jag tycker fortfarande synd om djurenX)

2009-08-04 @ 14:08:51
URL: http://jozefinesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback