Frukost



I föräldrahemmet får jag vegetarisera frukosten bäst jag kan. Affären här har exempelvis inte förstått det där med soygurt, och jag har inte tillräckligt med pengar att ta mig till stan. Jag tar mig en gång till grannbyn, men är jag inte snabb nog så jag kan åka på samma biljett hem, får jag gå. Med detta vill jag förklara varför jag äter ko-fil, när det till och med är godare med soygurt. Till denna har jag naturella jordnötter och valnötter.

Med pappas pålägg rör jag inte, en salig blandning av leverpastejer och korvar. Nej tack! Istället gör jag en enkel linsröra och har på mackan. Det enda du behöver är röda linser, som du kokar enligt anvisningarna och taco-salsa. För en macka gå ungefär 2 tsk salsa och två matskedar okokta linser. Det går också alldeles utmärkt att göra mycket och ha i kylen några dagar.


Kommentarer
Postat av: Natasha

Vad gott det ser ut!

2009-07-24 @ 10:58:35
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Daniel

åh bjud mej!

2009-07-24 @ 11:53:12
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback